Ridder Sam komt eraan

Het duurt nog even, maar mijn werk zit er bijna op.
In mei 2013 verschijnt bij uitgeverij Zwijsen ‘Ridder Sam zoekt een draak’.

Wie me een beetje kent, weet dat ik graag voor beginnende lezers schrijf. In het eerste leerjaar moeten kinderen plots heel veel kunnen en kennen. Lezen en schrijven, rekenen en stilzitten … ’t Is niet simpel. Precies daarom vind ik het een fantastische uitdaging om voor deze doelgroep te schrijven.

Ridder Sam is af en toe een irritant kereltje, al zeg ik het zelf. Zus Babs heeft gelukkig haar op haar tanden.

Dit verhaal lag al even in de kast. Onzekerheid (ben ik wel goed bezig?) en zelfmedelijden (zie je wel dat ik er niks van bak!) staken de kop op. Tot ik mijn manuscript naar Zwijsen stuurde. Binnen de week (ja mensen, jullie lezen het goed, het bestaat echt!) kreeg ik een fijne reactie. Bovendien was er al een eerste redactie gebeurd.

Ondertussen heb ik, tijdens een heel fijne schrijfzesdaagse in Waimes, mijn manuscript onder handen genomen, het aangepast aan de regels van AVI en van Zwijsen. De redactrice heeft opnieuw alles bekeken. Nog een paar kleine vragen, suggesties …

Ik heb vandaag de puntjes op de i gezet. Mijn correcties zijn naar Nederland vertrokken.

Binnenkort mag de illustrator aan zijn klus beginnen. Ik ben heel blij dat Jan de Kinder de tekeningen voor dit boek maakt. Een voorproefje krijg je al met deze cover!

Ik ben er heel blij mee en kijk uit naar de rest!
Mijn boek verschijnt in de Leesleeuw-reeks voor het eerste leerjaar/groep 3.

Nu dit afgerond is, kan ik me helemaal op nieuwe verhalen gooien. Zelfdiscipline is niet mijn sterkste kant, daarom heb ik me ingeschreven voor NaNoWriMo 2012. Nieuwsgierig?
Binnenkort schrijf ik ook daar een blogje over.

Boekengroeten,
Joke

 

Dit bericht werd geplaatst in Jeugdauteur. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ridder Sam komt eraan

  1. Annelies De Vos zegt:

    Want leuke boeken voor het eerste leerjaar kunnen er niet genoeg zijn!
    Goed bezig Joke! Héél goed bezig! 🙂
    Zoen, (juf) Annelies

Geef een reactie

