Wispercursisten

In 2011 gaf ik een korte inleidingscursus ‘schrijven voor kinderen’ in Gent. De cursisten waren gemotiveerd. Sommigen willen in het najaar van 2012 de basiscursus gaan volgen. Om niet helemaal stil te vallen, sturen ze me nu alvast verhalen. Jullie zijn de jury, de lezers, de mensen die reageren. Ik hoop dat jullie dat met vuur en enthousiasme zullen doen. Wees eerlijk én respectvol. Namens een heleboel erg fijne Wispercursisten bedank ik jullie alvast!

 

 

Bas

Het regent op het schoolplein
en Bas is drijfnat
want onderin heeft hij een gat

Bas is een blije boekentas
maar hij voelt zich zwaar
met al de boeken van Saar

En Saar kan hem niet maken
want zij heeft teveel taken

Aan wie kan Bas het vragen?
…..Mama zegt dat hij niet moet zagen….
…..papa zegt ‘over een paar dagen’….

Maar Bas heeft nu pijn
wie oh wie zal het zijn?

Hij heeft plots een idee
Oma vragen, die zegt nooit nee
zij kan goed naaien en heeft altijd tijd

Bas is nu gemaakt en vindt het fijn
Zonder gaten en zonder pijn

 

Marie-Rose Venneman

Dit bericht werd geplaatst in Wispertjes. Bookmark de permalink .

Een reactie op Wispercursisten

  1. marjo zegt:

    Natuurlijk weet ik niet hoe oud dit kind is. Het lijkt me dat deze schrijfster nog een beetje in sinterklaassfeer verkeerde, maar kinderen vinden vaak dat iets perse moet rijmen. Gezien in dat licht is dit gedicht helemaal niet verkeerd: die leert het nog wel!

Geef een reactie

