De laatste dag

Het voelt wel gek. Na bijna zeven jaar intensief werken aan, in en voor Woeste Willem is het vanavond allemaal voorbij. De laatste winkelzaterdag is begonnen, de eerste klanten zijn al aan het rondkijken. De winkel is kaal, bijna leeg en ontzettend ongezellig. Ik probeer er dwars doorheen te kijken. Want we hebben hier vooral erg fijne dingen beleefd. Tientallen boekenontbijten, signeersessies, voorleesuurtjes, kamishibai-vertelmomenten, schrijfworkshops en vakantieweken met de BoeFjes. Ik heb heel veel fijne mensen leren kennen. Auteurs en illustratoren, Aalstenaars, Brusselaars, Gentenaars, Nederlanders, Denen, Britten en nog veel meer…. Vergeten zal ik jullie niet! Bedankt voor al die mooie momenten.

Vanaf nu ga ik fulltime freelancen. Ik schrijf voor Leeswelp, Leeswolf en Leesgoed, redigeer voor meerdere uitgeverijen en mag in het najaar als schrijfcoach kinder- en jeugdliteratuur bij Wisper (Gent) aan de slag. Leuke dingen, dus!

Bovendien zoek ik voortdurend naar nieuwe opdrachtgevers. Boekhandels die voor een paar dagen een extra kracht zoeken, uitgeverijen die op de boekenbeurs een freelancer zoeken, of een goeie redacteur, ze mogen me contacteren!

Natuurlijk hoop ik jullie nog te ontmoeten.

Dat kan:

• Op de schrijfcursus van Wisper (2 avonden in november, 2 in december), info op joke.guns.schrijft@telenet.be en natuurlijk bij Wisper zelf!

• Bij leesclub ‘De losse eindjes’: Ja, we herstarten onze leesclub, waarin we goeie kinder- en jeugdliteratuur bespreken. Om de 6 weken komen we, bij mij thuis, bij elkaar. Ook af en toe eens meedoen, mag. Informatie, alweer, bij joke.guns.schrijft@telenet.be

• Op de boekenbeurs, waar ik op de stand van uitgeverij De Eenhoorn mijn tweede Naat-boek mag signeren.

• Op de vormingen en bijscholingen die ik geef voor VCOK en Vonk&Visie.

• Op reis: In oktober gaan we op jeugdliterair weekend, het weekend is bedoeld voor volwassenen met een hart voor goeie jeugdliteratuur. Maar ik zorg ook voor een fijn kinderprogramma én een heel goeie oppas voor de kleintjes. Info, jaja, alweer op joke.guns.schrijft@telenet.be

• Op reis: In juli 2012 gaan we naar Zweden. Ik organiseer dan een Astrid Lindgren reis. Geïnteresseerden kunnen zich nog opgeven. We zijn al met een heel fijne club, maar een paar mensen/gezinnen kunnen er nog bij.

• Op straat, in de Colruyt, tussen de soep en de patatten….

We komen elkaar vast nog eens tegen!

Een warme boekengroet,

Joke

 

PS Hebben jullie hier ook wel eens fijne momenten beleefd? Dan mag je me er zeker over mailen. Al die leuke verhalen verzamel ik dan in een fijn blogartikel.

Dit bericht werd geplaatst in Vanallesjes. Bookmark de permalink .

5 reacties op De laatste dag

  1. Oh wat moet dat raar zijn. Vooral de komende week als je niet meer hoeft. Veel succe smet alles wat je gaat doen.
    groetjes

    Hanneke

  2. Jan zegt:

    Héél fijne momenten beleefd in Woeste Willem. Met stip de betere boekhandel! Veel succes met je toekomstige projecten, Joke!

    Groet,

    Jan

  3. Yoeri zegt:

    Mijn fijnste moment is niet zozeer een kinderboek- of tekenanekdote. Maar een herinnering aan Joke en de Woeste Willem die ik eeuwig zal meedragen. Namelijk die van de voor- (en zeer weinig na-) delen van koffie.
    Meestal als ik een auteur voor de eerste keer ‘in het echt’ ontmoet ben ik altijd bang voor de reactie. Klikt het wel, schieten we met elkaar op, vinden ze de illustraties mooi?
    Maar toen ik het boekenwinkeltje van Joke binnenkwam en me voorstelde, was het eerste dat ze vroeg of ik een thee- of koffiedrinker was.
    Natuurlijk draag ik het zwarte goud hoog in het vaandel en ontsluierde onmiddellijk mijn liefde voor de beste warme drank ter wereld.
    En toen viel er een groot stuk stress van me af. Misschien ook bij Joke 😉 .
    We hadden niet alleen een liefde voor kinderboeken, lollige illustraties en gezellige winkeltjes, maar ook simpelweg voor een tasje heerlijke (ja Joke, ik vond hem zeer lekker) koffie.
    Voor mijn kant, een fantastische samenwerking was officieel begonnen 🙂

    En we hebben niets tegen theedrinkers hoor. Water met smaak heeft ook zijn fans :p

  4. jokeguns zegt:

    Wat koffie met een mens kan doen, hé, Yoeri 🙂
    Zo’n eerste ontmoeting is echt wel spannend. Het lijkt me verschrikkelijk om je verhaal te moeten delen (want zo werkt het, als je samen een boek maakt) met iemand die je absoluut niet graag blijkt te mogen. Gelukkig is dat bij ons niet het geval!
    De winkelperiode hangt nog stevig in mijn lijf. Maar ik ben wél opnieuw aan het schrijven.
    Ik hou je op de hoogte, Yoeri!!!

    Groetjes,
    Joke

  5. Katrien zegt:

    Hej Joke! Ik ga toch ook iets neerkrabbelen… De fijnste herinnering aan Woeste Willem is volgens mij gewoon het feit dat het Woeste Willem was. Mijn eerste entree was er eentje in volle zon, en verbazing alom: “huh? Wie?” om niet lang daarna: “ooohhh, ja, jij!” te horen. “Koffie”? En eigenlijk is dat ook na het eind van Woeste Willem niet meer veranderd. Of nog tijdens Woeste Willem, toen ik er op tijd en stond mijn middagen (die tot zes uur duurden) kwam doorbrengen, en langzaam vergroeide met het mubilair. Ja, daar zeg je het: wat koffie toch met een mens kan doen…

Geef een reactie

