Een nieuw leven in zicht

‘t Voelt een beetje gek, de redactieklussen komen binnen, de toekomst lonkt. En hoe blijer ik daarvan word, hoe moeilijker het is om vol vuur in Woeste Willem te staan. Ongeremd advies geven aan klanten, op zoek naar hét boek, kan niet meer. Veel auteurs zijn al weg. Er is geen Lindgren meer te vinden, geen Dahl, geen Parr en geen Velthuijs. Natuurlijk staan er nog pareltjes. En de korting van 30 % is niet mis. Maar mensen die met lijstjes binnenkomen, moet ik steeds vaker teleurstellen, en dat wringt.

Maar het thuiswerken als freelancer is fantastisch! Ik schrijf voor literaire tijdschriften en haal tussendoor de was uit de wasmachine. Ik redigeer een uurtje en drink daarna rustig een kop koffie terwijl ik ongegeneerd door het huis wals. Bang voor totale vereenzaming hoef ik nog niet te worden. Ik mag voor twee instanties vormingen geven, en moet daarvoor het land in, de trein op, naar de mensen toe.

Maar Woeste Willem staat nog behoorlijk vol erg mooie boeken. En dat knaagt. Financieel is het natuurlijk geen lolletje, elk boekenmens kan zien welk kapitaal er in een dergelijke voorraad zit. Kom dus zeker langs als je van boeken houdt. Communicanten en lentefeestkindertjes zijn het beste af met een paar goeie boeken, ik kan het weten 🙂   Er zijn nog romans, poëzie, kookboeken….. voor volwassenen met smaak. En voor kinderen staan hier schitterende schatten. Kom af!

Binnen een paar weken gaan de deuren definitief dicht. Zonder spijt, met trots. ’t Is goed geweest. Het was een eer jullie allemaal te mogen ontmoeten. Ik hoop jullie nog vaak tegen te komen!

Boekengroeten,

Joke

Dit bericht werd geplaatst in Vanallesjes. Bookmark de permalink .

2 reacties op Een nieuw leven in zicht

  1. Gwen zegt:

    Dag Joke,

    Ik ben zeer verdrietig dat ik geen afscheid kan komen nemen van de winkel want die zal ik zeker missen, ook al woon ik aan de andere kant van de wereld. Ik ben wel blij dat je je draai vindt zonder de winkel en ik kijk er altijd naar uit om een stapel Leeswelpen te ontvangen en dan op zoek te gaan naar jouw naam als recensent.

    Veel succes ermee!
    Groeten,
    Gwen

    • jokeguns zegt:

      Dag Gwen,

      Ik vind het jammer dat je Woeste Willem niet kunt komen uitzwaaien, maar ik weet zeker dat je er in gedachten bij zult zijn! Hopelijk vind je de eerstvolgende Leeswelp fijn. Ik ben er in elk geval ontzettend trots op.
      Doe het ginder goed, ik leef vanuit Vlaanderen met je belevenissen mee!
      x,
      Joke

Geef een reactie

