Even slikken en toch best trots!

Op Jipjip verscheen een recensie over ‘Ik ben Naat!’ Recensent Pjotr van Lenteren, die in Nederland de kinder- en jeugdliteratuur voor de Volkskrant beoordeelt, en er zelf een uitgebreide boekenblog op na houdt, heeft mijn eerste Eenhoorn-boek met zorg gelezen.

Zalven en slaan, zo noemen ze dat toch?  Hij noemt me talentvol, vergelijkt me zelfs met Sylvia Vanden Heede (wat ik een grote eer vind!) en wil weten waar dat me nog brengt (ik ook 🙂 ).

Maar tegelijk vraagt hij zich af wie er zit te wachten op verhalen die zich afspelen op school, met een lieve juf, met een kind dat wat anders is, kortom met Naat! Ik denk dat er wel degelijk een boel kinderen zijn die van Naat houden. Maar ik kan het prima hebben dat anderen daar anders over denken. Wat is jullie mening? Ik hoor het graag.

De link verwijst naar de volledige recensie. Bedankt Pjotr, omdat je de moeite hebt genomen om te lezen, te beoordelen én dat oordeel te motiveren.

http://jipjip.web-log.nl/jipjip/2011/01/schrijven-met-een-geodriehoek.html

 

Dit bericht werd geplaatst in Jeugdauteur. Bookmark de permalink .

2 reacties op Even slikken en toch best trots!

  1. ann vandamme zegt:

    Joke,
    Mijn zoon is 6, zit in het eerste leerjaar, is niet als Naat, maar herkent de lieve juf, de andere kinderen, de ruzies, de akkefietjes, de pesterijen, ex… Hij houdt veel van het boekje. Het is zijn leefwereld en hij gaat heel erg in het verhaal op.

Geef een reactie

